söndag 12 augusti 2007

Världens Helg!!

I fredags var jag i stan och kollade in rean! Hittade ett par jeans och en tröja. Eller jag hittade mer, men det var det jag köpte... Tröjan köpte jag på Sisters. Har kollat in den ett bra tag men tyckt att den var FÖR dyr, så nu när jag hittade den på rean nedsatt 70% blev jag överlycklig. Hittade även ett par jättefina "slipp-in" som jag också kollat in innan i sommar. Men tanken slog mig aldrig att köpa dem när jag var i affären. Natten mellan fredag och lördag drömde jag om skorna! Helt galet. Så när jag vaknade på morgonen stack jag till stan och köpte dem. Drömmer man om ett par skor är det meningen att man ska ha dem ;)

I lördags vid halv tre körde vi (jag , Per, Hanna, Rebecka och Ulrika) till Immeln. Pers band skulle spela, så självklart fanns vi på första parkett. I ösregnet... "Grabbsen" spelade bättre än de gjort på länge. Underbart bra var de!! :)
Efter dem kom lite större artister och uppträdde. De flesta var helt okej. Men när Christer Sandelin kom upp på scen, gick vi hem och åt...
Vid tiotiden var det kräftskiva för de artister som stannat, och deras respektive. Eftersom vi bodde backstage var vi (jag , Hanna och Rebecka) naturligtvis bjudna :) Trevligt värre var det. Blev en sen natt. Natten innehöll mycket sång (vi hade en av Sveriges bästa gitarrister som satt och spelade med oss) vilket livade upp stämningen ännu mer. Vid halv fem i morse tassade jag och Hanna in och lade oss efter en natt vi båda sent kommer glömma...

När vi kom hem idag gick jag rakt in i duschen för att sen gå och lägga mig. (Trodde jag). Det blev nämligen lite dåligt med sömnen för våran del. När vi sovit i tre timmar började uttråkade musiker utöva sina kunskaper inom musik, om man äger så! Så när jag då kom hem tyckte jag att det kunde vara skönt att sova lite, men nej, så blev det inte. Just när jag kom upp från duschen ringde Hanna och sa att Scott kom till Dalby om ca. 15 min och att vi skulle ner och träffa honom. Jaha, tänkte jag, man vill ju inte missa honom, så jag tog på mig kläder och satte mig på cykeln igen för nästa utflykt!

Ingen kan iallfall säga att man bara sitter hemma och häckar...

Helgen har varit SUPER :)

Inga kommentarer: