tisdag 13 november 2007

Kalmar <3

Har varit en helt underbar helg! Kunde inte blivit bättre.
Det gick bra att fira pappa i lördags. Trevligt var det att träffa alla. Är ju inte så ofta man gör det längre...
Va kul att träffa mina små kusiner, de börjar bli stora de också. Tiden går fort!
Det blev dock inte sänggång förrän kanske lite sent för mig, med tanke på att jag skulle upp till Kalmar morgonen därpå...
Men det gick bra att komma upp. Hade ju något kul som väntade mig:)

Lite i nio rullade bilen mot Kalmar. Trött var jag men eftersom körledaren och han som sjunger bas i kvartetten åkte med i bilen blev det inte mycket till vila för mig på vägen upp. De satt och sjäng och nynnade lite hela tiden men plötsligt berättade Lotta, som körledaren hette, att hon kunde joddla. Och självklart fick vi ett smakprov på det också. Det var så fruktansvärt fräckt att höra, riktigt duktig var hon!! Lite annat än vad som spelas på radio det...
Men så kom vi då upp till Kalmar och mötte upp bandet. Var kul att träffa alla. Blev så väl bemött så:)
På kvällen blev det konsert och det gick så bra för allihop! Det lät så underbart bra så man blev helt stolt i hela kroppen<3

När Cindy Peters gick upp på scenen och började sjunga på Amazing grace, blev alla i publiken helt tysta. Det var så otroligt vackert. När jag tittade ut genom fönstret och såg hur snön föll utanför, kände jag hur tårarna börjde falla. Känslan går inte att beskriva, men de tårarna sammanfattar nog hela dagen tror jag. En helt oförglömlig dag var det!!

Längtar så till söndag när vi ska upp till Göteborg och göra samma sak igen:)


Inga kommentarer: